اعلام برنامه های گرامیداشت ۱۸ اسفند محور نشست خبری مدیر ستاد کانون های مساجد جنوب کرمان 
اعلام برنامه های گرامیداشت ۱۸ اسفند محور نشست خبری مدیر ستاد کانون های مساجد جنوب کرمان 

اعلام برنامه های گرامیداشت ۱۸ اسفند محور نشست خبری مدیر ستاد کانون های مساجد جنوب کرمان 

امروز ۱۵ اسفندماه نشست خبری مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد با محوریت ویژه برنامه های سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان برگزار شد.
شناسه خبر : 1155186 تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۹:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، نشست خبری مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد با محوریت ویژه برنامه های سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان برگزار شد.

«مجید خوبی زاده» در این نشست، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت ۱۸ اسفند ماه، گفت: یکی از برنامه های هر ساله ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در آستانه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، اجرای ویژه برنامه های گرامیداشت این روز است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان به تشریح این برنامه ها پرداخت و افزود: هم زمان ۱۸ اسفند ماه به منظور ادای احترام به مقام شامخ شهدا و تجدید بیعت با آرمان های آنها، آئین غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا برگزار می‌شود.

وی تجلیل از برترین های فهما ۱۴۰۰ را یکی از ویژه برنامه های گرامیداشت ۱۸ اسفند برشمرد و عنوان کرد: در نظر داریم از کانون های شایسته تقدیر و فعال فهما و نیز برگزیدگان مسابقات قرآنی مدها متان و جشنواره کتابخوانی تجلیل کنیم.

خوبی زاده ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یکی از اهداف این ستاد قلمداد کرد و یادآور شد: به همین منظور هم زمان با سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، یک باب کتابخانه تخصصی زن و خانواده در یکی از مساجد جنوب کرمان افتتاح می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان از اجرای طرح اهدای قرآن کریم به عنوان یکی از ویژه برنامه های گرامیداشت ۱۸ اسفند ماه نام برد و ادامه داد: تعداد یکهزار جلد قرآن کریم با حمایت خیرین تهیه شده که به مساجد، کانون های فرهنگی هنری و جلسات خانگی که اعلام نیاز کرده اند، اهدا می شود.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان مسجدی، ابراز کرد: این نمایشگاه با همکاری کانون خادمیاران رضوی برگزار می‌شود و علاوه بر این نیز برپایی نمایشگاهی از فعالیت های شاخص کانون های فعال فهما ۱۴۰۰ در دستور کار قرار دارد.

خوبی زاده به همزمانی ۱۸ اسفندماه با هفته منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: با توجه به انعقاد تفاهم نامه همکاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، هم زمان با سراسر کشور طرح کاشت نهال در مساجد دارای فضای سبز و محوطه باز اجرا می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان بیان کرد: در راستای اجرای طرح درختکاری با مشارکت بچه مسجدی های عضو کانون های مساجد در هر شهرستان تعداد ۱۵۰ اصله نهال به یاد شهدا غرس می شود.

وی اظهار کرد: دیدار و تکریم خانواده های معظم شهدا یکی دیگر از برنامه های سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است که در جنوب کرمان اجرا می شود.

خوبی زاده خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژه برنامه های گرامیداشت این روز، رونمایی از تازه ترین اثر تألیفی صمدالله سعیدی مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اضافه کرد: با توجه به کسب رتبه پنجم ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در مسابقات قرآنی مدها متان از برگزار کنندگان تجلیل می شود.

وی در خاتمه برگزاری وبینار بصیرتی جهاد تبیین را یکی دیگر از ویژه برنامه های گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد برشمرد.

پایان پیام/ 586